X

قیمت خرید تجهیزات و احداث سردخانه صنعتی

09128108745 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه صنعتی

سردخانه های صنعتی معمولاًنسبت به سایر سردخانه ها ابعاد بزرگتری دارند  برای مصارف تجاری و صنعتی استفاده می شود و حجم بارگیری بالایی دارد. سردخانه صنعتی برای نگهداری میوه ها، آجیل، گوشت، ماهی و سایر مواد غذایی مانند سبزیجات، داروها در ابعاد بزرگ استفاده می شود. 

امین برودت
امین برودت

سردخانه صنعتی

 

سردخانه صنعتی چیست؟

سردخانه دستگاهی است که برای خنک نگه داشتن مواد غذایی بسته بندی شده استفاده می شود.سردخانه  به محیط بسته ای گفته می شود که دمای آن کمتر از دمای بیرونی آن باشد. این اختلاف دما قابل توجه و زیاد است و برای محافظت از محتویات داخل یخچال و یا جلوگیری از خراب شدن آن و نگهداری در شرایط محیطی مطلوب طراحی شده است. سردخانه صنعتی سردخانه ای با ابعاد بزرگ است که عموماً برای مصارف تجاری و صنعتی استفاده می شود و حجم بارگیری بالایی دارد. سردخانه صنعتی برای نگهداری میوه ها، آجیل، گوشت، ماهی و سایر مواد غذایی مانند سبزیجات، داروها در ابعاد بزرگ استفاده می شود. 

موضوعی که در این مقاله به آن اشاره شده و اهمیت بالایی دارد این است که همیشه فرصت نگهداری محصولات در یک مکان ثابت وجود ندارد به همین دلیل در این موارد از یخچال صنعتی متحرک استفاده می شود. گاهی اوقات یخچال های صنعتی قابل حمل و بدون توجه به فضا، اساسا مورد نیاز هستند. بنابراین در صورت لزوم قابل حمل و جابجایی است. در این صورت می توان یخچال های صنعتی آماده تولید شده در کارخانه را خریداری و به محل پروژه آورد.

کاربرد سردخانه صنعتی

مهمترین وظایف یک سردخانه جلوگیری از فاسد شدن محصولات باحفظ کیفیت طولانی مدت می باشد. سردخانه برای نگهداری مواد غذایی، کشاورزی، انواع داروها، سیستم‌های نظامی، میوه و سبزیجات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.یخچال های صنعتی بسیار بزرگ هستند و برای استفاده های سنگین در صنایعی مانند داروسازی، فرآوری شیمیایی و تولید مواد غذایی طراحی شده اند. آنها معمولاً برای ذخیره مقادیر زیادی از محصولات حساس به دما استفاده می شوند و برای مقاومت در برابر محیط های صنعتی خشن ساخته می شوند. یخچال های صنعتی اغلب سیستم های کنترل دما پیشرفته تری دارند و می توانند محدوده دمایی دقیقی را حفظ کنند.

سردخانه ها به چهار دسته تقسیم می شود؟

کارخانه های تجاری: سرد خانه تجاری که در فروشگاه‌ها، رستوران های بزرگ هتل‌ها، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها از آن استفاده می‌ کنند.

سردخانه سوپرمارکتی: سردخانه سوپر مارکتی که انواع محصولات گوشتی و مرغ در آن برای فروش نگهداری می‌شود.

سردخانه صنعتی: سردخانه صنعتی که در کارخانجات عظیم سندی استفاده می شود.

بررسی مشخصات فنی سردخانه

مهم ترین قسمت سردخانه را کمپرسور کندانسور و اواپراتور و تشکیل می‌دهد، در سردخانه های صنعتی و تجاری معمولاً ساندویچ پنل ها برای محفظه استفاده می شود.

نوع برند و کمپرسور سردخانه صنعتی

کمپرسور یا موتور سردخانه می تواند از انواع مختلفی باشند و در قیمت ساخت سردخانه تاثیرگذار است، به عنوان مثال کمپرسور می تواند از انواع هرمتیک، سمی هرمتیک، پیستونی اسکرو و غیره باشد، کمپرسور سردخانه از کمپرسور بیتزر آلمان کمپرسور مینروپ دانفوس و فرانسه و غیره باشد. اواپرتور: اپراتور دستگاهی است که مبرد در آن به جوش می‌آید  و در هنگام جوشیدن گرمای لوله ها و فین ها را گرفته و آن را خنک می کند. کندانسور: کندانسور هم از یک سر لوله فین دار و فن الکتریکی تشکیل شده و کارش مایع کردن مبردی است که توسط کمپرسور فشرده داغ شده و دمای آن را کاهش می‌دهد.

شیر انبساط: شیر انبساط مایع خروجی از کندانسور را به صورت پودر تبدیل می کند.

اپراتور وظیفه خنک سازی و گرفتن گرمای داخل اتاق سرد را به عهده دارد.

کندانسور که وظیفه انتقال گرما به بیرون اتاقک های سرد را به عهده دارد

کمپرسور قلب تپنده سیکل سرمایش است سرد خانه صنعتی دو دسته بالای صفر و پایین صفر هستند که هر کدام متناسب با در مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم سرمایشی زیرصفر انواع مختلفی دارند:

سرد خانه پرتابل: این سیستم های زیر صفر ابعاد بزرگی ندارند به همین خاطر قابلیت حمل و نقل دارد.

کانکس یا محفظه دار: این نوع را احتمالا در فروشگاه های بزرگ برای نگهداری مواد یخ زده استفاده می شود.

اتاق یا سوله: گروهی دیگر سیستم های سرمایشی یک محیط پیش ساخته هستند که با ابزار سر سازی تجهیز می شوند و برای نگهداری میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. 

سیستم های بالای صفر

دمای این نوع از سردخانه معمولاً بین ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد است که برای نگهداری نوشیدنی ها و سایر خشکبار استفاده می‌شود نگهدار طولانی مدت مواد غذایی در دمای بالای امکان‌پذیر نیست و تنها می توان برای مدت زمان کوتاه و به صورت موقت از آنها نگهداری کرد.

سردخانه انواع مختلفی دارند که هرکدام کاربرد مجزا خود را دارد.

  • سردخانه میوه و سبزیجات 
  • سردخانه ثابت و متحرک
  • سردخانه جسد 
  • سردخانه لبنیات
  • سردخانه بستنی 

تجهیزات تشکیل دهنده سرد خانه

•کمپرسور سردخانه • اپراتور سردخانه  •کندانسور سردخانه • شیر انبساط

در هنگام سفارش سردخانه باید چه نکاتی توجه داشته باشیم در هنگام سفارش باید تمام نکات زیر را در نظر بگیرید . • شرایط اقلیمی شهرستان • دمای مورد نیاز • متراژ اتاق یا سوله • محصولاتی که قصد نگهداری شان را دارید.

انواع سردخانه بر اساس ابعاد

گارانتی و نحوه سفارش

سردخانه های تولید شده در صنایع برودتی امین دارای ۱۲ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت سفارش با کارشناس فروش مربوطه تماس حاصل فرمایید ارسال و نصب سرد خانه در سراسر کشور انجام می پذیرد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید