X

مدت زمان و روش های نگهداری فالوده در یخچال

09128108745 کارشناس فروش خانم فدایی
نگهداری فالوده در یخچال

همانطور که می دانید یکی از دسر های خوشمزه ایرانی که بسیار محبوب و پر طرفدار است، فالوده شیرازی می باشد که از چاشنی هایی مثل شربت آلبالو و یا آب لیمو در تهیه فالوده شیرازی استفاده می شود.

امین برودت
امین برودت

فالوده (همچنین به نام پالوده) یک دسر منجمد ایرانی و یک خوراکی باستانی و بسیار دوست داشتنی است که در کشور ایران سرچشمه گرفته است. فالوده از موادی مانند رشته برنج ورمیشل، گلاب، آب لیموترش و شربت گیلاس درست می‌شود.افسانه ها حاکی از آن است که فالوده اولین دسر یخ زده ای است که تا به حال ساخته شده است  و عمدتاً به طور تصادفی اختراع شد، زمانی که شربت های طعم دهنده روی برف ریخته شد و مردم فهمیدند که می تواند به یک خوراکی خوشمزه تبدیل شود.فالوده هر چه که باشد، بومی شهر شیراز است و اغلب به آن فالوده شیرازی می گویند.

فالوده تا به امروز در ایران بسیار محبوب است و در کافی شاپ ها و بستنی فروشی ها در سراسر کشور سرو می شود. به طور سنتی با زعفران رنگ می شود.

طرز تهیه سریع و ساده فالوده

نکات مهم فالوده در یخچال

برای تهیه فالوده تنها تجهیزاتی که نیاز دارید چند قالب یخ، یک قابلمه متوسط، یک کاسه همزن و یک مخلوط کن است. به طور سنتی، فالوده در لیوان سرو می‌شود، اما سرو کردن آن در یک کاسه اشکالی ندارد.

مواد تشکیل دهنده فالوده، در بیشتر موارد، به راحتی در دسترس هستند. نودل برنج یا رشته فالوده باید در فروشگاه یا سوپرمارکت محلی شما باشد، همانطور که شربت آلبالو نیز وجود دارد.

مدت زمان  پخت این دسر حدود 10 تا 15 دقیقه است، با حدود 2 ساعت زمان انجماد.

فالوده به طور نامحدود در فریزر نگهداری می شود، اما بهتر است ظرف چند روز از آن لذت ببرید، زیرا بافت آن به مرور زمان تغییر می کند و رشته ها ممکن است پس از مدتی در اثر تجمع یخ با هم ذوب شوند.

مواد مورد نیاز

  • 50 گرم رشته فالوده
  • شکر 150 گرم
  • 500 میلی لیتر آب
  • 60 میلی لیتر آبلیمو
  • 2 قاشق غذاخوری گلاب
  • شربت آلبالو 80 میلی لیتر
  • 1-2 قطره رنگ خوراکی زرد (اختیاری)
  • 50 گرم پسته له شده برای سرو

روش تهیه فالوده

مدت زمان تگهداری فالوده در یخچال

نودل برنج را طبق دستور بسته بپزید.که معمولا شامل خیس کردن رشته فرنگی در آب جوش برای حدود پنج دقیقه است. پس از پخته شدن رشته ها، آنها را آبکش کرده و در یخچال قرار دهید تا در حین انجام مراحل بعدی خنک شوند.

شکر و آب را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت ملایم مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. اجازه دهید حدود پنج دقیقه خنک شود، سپس آبلیمو، رنگ خوراکی اختیاری و گلاب را اضافه کنید.

مخلوط شکر و آب را در قالب های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. اجازه دهید تا خنک شود، حداقل 1.5 ساعت.

تکه های یخ را در مخلوط کن خرد کنید تا کاملا له شوند، اما اجازه ندهید ذوب شوند.

یخ خرد شده را با نودل برنج ترکیب کرده و حدود پانزده دقیقه یا تا زمانی که رشته فرنگی سفید شده و یخ زده شود به فریزر برگردانید.

در صورت لزوم آن را بشکنید و بین لیوان های سرو تقسیم کنید. بلافاصله قبل از سرو شربت آلبالو بریزید. پسته خرد شده را روی آن بریزید.

چاشنی های اختیاری همچنین می تواند شامل لیموترش، گیلاس تازه یا نگهداری شده، شاخه های نعناع تازه یا دانه های انار باشد که همگی سنتی هستند.

مدت زمان نگهداری فالوده در یخچال

خرید اینترنتی فریزر فالوده

معمولا برای خنک نگهداشتن فالوده از یخچال فالوده شیرازی (فریزر فالوده) که نوعی یخچال صنعتی است، استفاده می شود.این دستگاه فالوده ساز جزو پرطرفداران ترین یخچال ها محسوب شده و در کافی شاپ ها و فروشگاه های بستنی فروشی به کار می رود.یخچال فالوده ساز با ابعاد استاندارد و کوچک و با کیفیت بسیار بالایی توسط صنایع امین برودت سرما طراحی و تولید می شود و گزینه مناسبی برای مکان هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستند، محسوب می شود.یخچال فالوده بستنی در لیتراژ و مدل های مختلف تک مخزن و دو مخزن تولید می شود.

ویژگی های یخچال فالوده شیرازی

قیمت دستگاه فالوده شیرازی

  • دارای بدنه ای از جنس استیل 304 نگیر با مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی ها و پوسیدگی ها
  • دارای درب شیشه ای از نوع سکوریت نشکن با مقاومت بالا در برابر ضربه های احتمالی
  • مجهز به عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان 
  • قابل ساخت در دو مدل تک مخزن و دو مخزن با استیکر و برچسب های دلخواه
  • دارای چرخ به منظور سهولت در جا به جایی

برای خرید اینترنتی فریزر فالوده و استعلام قیمت یخچال فالوده، کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید